WOLFGANG AMADEUS MOZART “REQUIEM” – KONCERT ONLINE

Koncert pod patronatem:Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama StruzikaPamięci Bernarda Ładysza,  zarejestrowany w dniu 4 września 2020 r. w Kościele oo. Paulinów p. w. Ducha Św. w Warszawie przy ul. Długiej 3.Wolfgang Amadeus MozartRequiem d-moll KV 626Wykonawcy:Aleksandra Kubas-Kruk – sopranNatalia Kawałek – mezzosopranKarol Kozłowski – tenorArtur Janda – basZespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery KameralnejMusicae Antiquae Collegium Varsoviense:Skrzypce IGrzegorz Lale
Organizator

Warszawska Opera Kameralna

https://live.bilety24.pl Transmisja online -

Dane kontaktowe

Obrońców 31
03-933 Warszawa

terminy od 22-12-2020 do 31-01-2021
Sprzedaż online kończy się : 31-01-2021 22:00


2020-12-22T00:00:00+0100 2021-01-31T00:00:00+0100
WOLFGANG AMADEUS MOZART “REQUIEM” – KONCERT ONLINE
WOLFGANG AMADEUS MOZART “REQUIEM” – KONCERT ONLINE Warszawska Opera Kameralna
od 22-12-2020 do 31-01-2021 - https://live.bilety24.pl

Opis wydarzenia:

Koncert pod patronatem:Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika
Pamięci Bernarda Ładysza,  zarejestrowany w dniu 4 września 2020 r. w Kościele oo. Paulinów p. w. Ducha Św. w Warszawie przy ul. Długiej 3.
Wolfgang Amadeus MozartRequiem d-moll KV 626
Wykonawcy:
Aleksandra Kubas-Kruk – sopranNatalia Kawałek – mezzosopranKarol Kozłowski – tenorArtur Janda – bas
Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery KameralnejMusicae Antiquae Collegium Varsoviense:
Skrzypce IGrzegorz Lalek – koncertmistrzMaria Papuzińska-UssNatalia MoszumańskaEwa Chmielewska-ZorzanoKlaudia MatlakKornelia Korecka-Karbownik
Skrzypce IIAnna Jóźwiak-Kłosiewicz – liderMarcin SochanMagdalena Kuźmińska-HartungMateusz MałeckiKatarzyna Cendlak
AltówkiMarcin Stefaniuk – lider / inspektorKarolina HabałoAnna StankiewiczAnna Wieczorek
WiolonczeleJakub Kościukiewicz – koncertmistrzAleksandra Rybak-ŻymłaKarolina Szewczykowska
KontrabasyStanisław SmołkaAnna Bator
FagotyLeszek WachnikSzymon Józefowski
KlarnetyRóbert ŠebestaRobert Michalski
TrąbkiOstap PopovychJacek Brzózka
PuzonyPiotr WawreniukRobert KrajewskiMichał Kiljan
PerkusjaKrzysztof Niezgoda
PozytywKrzysztof Marosek
 
Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej:
Soprany:
Aleksandra Biskot, Karolina Geryń, Ewa Kuryłowicz, Ewelina Ossowska, Magdalena Smulczyńska, Sylwia Stępień, Teresa Tippe, Ola Ptaszyńska (gościnnnie)
Alty:
Kinga Głogowska, Paulina Łysikowska, Ewa Puchalska, Ewelina Rzezińska, Dorota Solecka, Natalia Zubkowicz (gościnie), Katarzyna Karbownik (gościnnie)
Tenory:
Tomasz Grygo, Piotr Jakacki,  Jakub Pawlik, Marek Sadowski, Krzysztof Piernik, Aleksander Słojewski, Aruto Matsumoto (gościnnie)
Basy:
Łukasz Geryń, Bartłomiej Kornacki, Krzysztof Matuszak, Andrzej Milewski, Piotr Pieron, Grzegorz Zychowicz
 
Kierownik Zespołu Wokalnego: Krzysztof Kusiel – Moroz
Dyrygent: Stefan Plewniak
 
Mozartowskie „Requiem”, to jedna z najbardziej owianych tajemnicą kompozycji w historii muzyki (kompozytor nie znał nazwiska osoby zamawiającej dzieło, a był nią – jak wiemy dzisiaj – muzyczny amator, hrabia Franz Walsegg, który zwykł zamawiać i przywłaszczać sobie cudze kompozycje), toteż przez wiele lat snuto rozliczne domysły na temat okoliczności tego zamówienia (jedną z najsłynniejszych interpretacji tego epizodu można odnaleźć w filmie „Amadeusz” Miloša Formana). Mozart, mimo zapłaty „z góry”, nie od razu przystąpił do pracy. Nie miał zresztą na to zbyt wiele czasu, bowiem równolegle tworzył opery: „Czarodziejski flet” i „Łaskawość Tytusa”. Gdy wreszcie zabrał się do komponowania mszy, podupadł na zdrowiu. Złożony chorobą, w ostatnich dniach swojego życia podyktował swojemu przyjacielowi, Franzowi Xaverowi Süssmayrowi kolejne frazy „Requiem”. Między jawą a gorączkową maligną komponował w przekonaniu, że to msza żałobna za jego duszę. Umarł 4 grudnia 1791 r. mając 35 lat, w trakcie dyktowania ósmego taktu przepięknej „Lacrimosy”. Süssmayr dokończył szkice przyjaciela. Oryginalne Mozartowskie frazy: „Dies Irae”, „Confutatis” czy „Tuba mirum”, podobnie jak „Lacrimosa”, dowodzą dzisiaj geniuszu kompozytora. Natomiast demoniczne „Sanctus”, melancholijne „Benedictus” i dotykające romantycznej nuty „Agnus Dei” to już dzieło Süssmayra. Tutaj kontynuator osiągnął jednak poziom godny swego mistrza.
Inne wydarzenia
Używasz starej wersji przeglądarki! Zalecamy aktualizację przeglądarki do najnowszej wersji lub wybór innej jeśli aktualizacja nie jest możliwa.