Bilety na: Natura, woda, puszcza / Muzyka medytacyjna i poszukująca nowych przestrzeni komunikacji
Katowice, Plac Wojciecha Kilara 1
20.10.2024, g. 18:00 (niedziela)
cena - od 33,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 20.10.2024, g. 18:00
Dyrygent
Szymon Bywalec
Wykonawcy
Orkiestra Muzyki Nowej
Program
Peter Ablinger
Regenstück na zespół, wodę i membrany
Paweł Szymański
Appendix
Tōru Takemitsu
Rain Coming
Katarzyna Szwed
Ja, Puszcza
Według starożytnych filozofów woda jest żywiołem rządzącym światem. Fizycy twierdzą z kolei, że „słucha” i rezonuje ze wszystkim wokół. Jej struktura wewnętrzna zmienia się nie tylko w zależności od jej lokalizacji czy stopnia zanieczyszczenia, ale oddziałuje na nią wszystko, co dzieje się w jej najbliższym otoczeniu, w tym także czynniki akustyczne – dźwięki i muzyka. Od wieków fascynuje artystów i kompozytorów nieustannym ruchem. Październikowy wieczór to muzyczna medytacja nad wodą i jej dźwiękami w metaforycznym kontekście natury i ludzkiej egzystencji.
Regenstück Petera Ablingera zabiera nas w muzyczną podróżą po świecie deszczu. Kompozycja jest złożonym dialogiem między instrumentami a dźwiękami wody, która spływa po membranach i rezonuje w przestrzeni. Tōru Takemitsu w Rain Coming oddaje się refleksji na temat wody jako źródła życia i nieskończonej inspiracji. Utwór należy do cyklu Waterscape, w którym nie tylko woda jest tematem. Kompozytor eksploruje idee płynności, harmonii i tonalności, które rozwijają się niczym strumienie wpadające do rzeki i płynące w kierunku morza. Ja, Puszcza Katarzyny Szwed wprowadza nas natomiast wprost w głąb lasu, w którym szept wody i szum drzew tworzą harmonijną całość zachęcającą do zanurzenia się w naturze i jej kontemplacji.
[Alexandra Kozowicz]
Szymon Bywalec
Wykonawcy
Orkiestra Muzyki Nowej
Program
Peter Ablinger
Regenstück na zespół, wodę i membrany
Paweł Szymański
Appendix
Tōru Takemitsu
Rain Coming
Katarzyna Szwed
Ja, Puszcza
Według starożytnych filozofów woda jest żywiołem rządzącym światem. Fizycy twierdzą z kolei, że „słucha” i rezonuje ze wszystkim wokół. Jej struktura wewnętrzna zmienia się nie tylko w zależności od jej lokalizacji czy stopnia zanieczyszczenia, ale oddziałuje na nią wszystko, co dzieje się w jej najbliższym otoczeniu, w tym także czynniki akustyczne – dźwięki i muzyka. Od wieków fascynuje artystów i kompozytorów nieustannym ruchem. Październikowy wieczór to muzyczna medytacja nad wodą i jej dźwiękami w metaforycznym kontekście natury i ludzkiej egzystencji.
Regenstück Petera Ablingera zabiera nas w muzyczną podróżą po świecie deszczu. Kompozycja jest złożonym dialogiem między instrumentami a dźwiękami wody, która spływa po membranach i rezonuje w przestrzeni. Tōru Takemitsu w Rain Coming oddaje się refleksji na temat wody jako źródła życia i nieskończonej inspiracji. Utwór należy do cyklu Waterscape, w którym nie tylko woda jest tematem. Kompozytor eksploruje idee płynności, harmonii i tonalności, które rozwijają się niczym strumienie wpadające do rzeki i płynące w kierunku morza. Ja, Puszcza Katarzyny Szwed wprowadza nas natomiast wprost w głąb lasu, w którym szept wody i szum drzew tworzą harmonijną całość zachęcającą do zanurzenia się w naturze i jej kontemplacji.
[Alexandra Kozowicz]
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.