menu zaloguj
KIEDY?
GDZIE?
CO?

Biuro Obsługi Klienta Wyślij bilet ponownie Zmiany w wydarzeniach
ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
00:00 Czas na złożenie zamówienia. Rezerwacja biletów
następuje po kliknięciu przycisku kupuję i płącę.

Bilety na: Akademia Filmu Awangardowego: Postkolonialne refleksje nad tożsamością oraz jej obrazami w twórczości Trinh T. Minh-ha i Julie Dash

Warszawa, Generała Zajączka 7

13.12.2022, g. 17:00 (wtorek)

Kino Elektronik - Sala Duża

cena - od 16,00 pln

Organizator: Kino Elektronik

Organizator: Kino Elektronik

Zakończenie sprzedaży online: 13.12.2022, g. 17:00

Postkolonialne refleksje nad tożsamością oraz jej obrazami w twórczości Trinh T. Minh-ha i Julie Dash

Prowadząca zajęcia: prof. dr hab. Małgorzata Radkiewicz
Prezentowane filmy:

“Surname Viet Given Name Nam”, reż. Trinh T. Minh-ha, USA 1989, 108 min.
“Surname Viet Given Name Nam” opowiada o wielorakich warstwach mitów i historii, które odcisnęły piętno na losach wietnamskich kobiet. W swoim filmie Trinh pozwala kobietom mówić za siebie. Istotnym elementem filmu są wywiady tłumaczone z języka francuskiego, które ujawniają poczucie podwójnej alienacji. Trinh T. Minh-ha zaprosiła do odtworzenia wypowiedzi, zebranych podczas wywiadów, wietnamskie imigrantki mieszkające w USA. „Tak więc ten film dotyczy w równym stopniu tłumaczenia, co Wietnamu. Chodzi również o narrację: różnica między dokumentalną a fikcyjną formą narracji w odniesieniu do opisywanej rzeczywistości jest kwestią stopnia fikcji”.

„Iluzje” (“Illusions”), reż. Julie Dash, 1983, 34 min.
„Julie Dash konsekwentnie i z pełną świadomością sytuuje swoją twórczość na obszarze niezależnego kina, podkreślając, że tylko w jego obrębie może swobodnie pracować jako Czarna reżyserka, feministka i rzeczniczka wszelkiej Inności”.
Fabuła „Iluzji” nawiązuje do »Deszczowej piosenki« (»Singin' in the Rain«, 1952, reż. Gene Kelly, Stanley Donen). Mało znana piosenkarka musi ograniczyć się do roli dublerki wielkiej gwiazdy. „U Dash sytuacja jest jeszcze bardziej złożona, gdyż ukrywana w studiu nagraniowym solistka jest Czarna. Autentyczna wykonawczyni musicalowych przebojów zostaje zredukowana do głosu, bowiem ciemny kolor skóry eliminuje ją z grona potencjalnych pierwszoplanowych heroin ekranu”.
Źródło opisu: M. Radkiewicz, „Julie Dash - prekursorka kina Czarnych kobiet”, w: „Reżyserki kina. Tradycja i współczesność”, pod red. M. Radkiewicz, Rabid, Kraków 2005.

*******

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

Bilety nienumerowane

bilet
Normalny
Parter
DOSTĘPNE: 395 szt.
16,00 pln

Podsumowanie

Opcje dodatkowe

Wybierz grafikę:

Podgląd biletu:

Podgląd biletu:

aaaaaa

Dodaj tekst do swoich biletów :

Wybrane bilety

Wybrane bilety sektor szczegóły biletu usuń
Bilety: 0.00 PLN , opłata serwisowa: 0.00 PLN
razem
0 bilety
Razem
0.00 PLN
po rabacie
0.00 PLN

Nieprawidłowy kod rabatowy

Dane do realizacji zakupu

Forma płatności