"Uprowadzenie z Seraju" W. A. Mozart - 30. Festiwal Mozartowski w Warszawie - wszystkie bilety

30. Festiwal Mozartowski w WarszawieTeatr Warszawskiej Opery KameralnejWolfgang Amadeus MozartUPROWADZENIE Z SERAJUDie Entführung aus dem SerailSingspiel w trzech aktach, w oryginalnej niemieckiej wersji językowej z dialogami w języku polskimKompozytor | Wolfgang Amadeus MozartLibretto | Johann Gottlieb Stephanie der JüngerePremiera | 20 kwietnia 2018 r.REALIZATORZY:Reżyseria i Inscenizacja | Jurij AleksandrowDyrygent | Marcin SompolińskiScenografia, Kostiumy i Światła | Paw

Organizator

Warszawska Opera Kameralna

Warszawska Opera Kameralna aleja Solidarności 76B 00-145 Warszawa

Dane kontaktowe

Obrońców 31
03-933 Warszawa

2021-06-09T19:00:00+0200

Opis wydarzenia:

30. Festiwal Mozartowski w Warszawie

Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej

Wolfgang Amadeus Mozart

UPROWADZENIE Z SERAJU

Die Entführung aus dem Serail

Singspiel w trzech aktach, w oryginalnej niemieckiej wersji językowej z dialogami w języku polskim

Kompozytor | Wolfgang Amadeus Mozart
Libretto | Johann Gottlieb Stephanie der Jüngere
Premiera | 20 kwietnia 2018 r.

REALIZATORZY:
Reżyseria i Inscenizacja | Jurij Aleksandrow
Dyrygent | Marcin Sompoliński
Scenografia, Kostiumy i Światła | Paweł Dobrzycki
Współpraca scenograficzna | Katarzyna Gabrat-Szymańska
Choreografia | Natalia Madejczyk
Asystent dyrygenta | Agata ZającAsystent reżysera |Tatiana Korpaczowa
Inspicjent | Maria Grąbkowska

O miłość trzeba walczyć
W złożonym labiryncie spektaklu szanowny widz zobaczy nie tylko zajmującą wesołą historię przygód młodych zakochanych osób w bajecznie nieprzewidywalnej Turcji XVIII stulecia, ale i liryczną opowieść i nieprostych relacjach Wolfganga Amadeusza Mozarta i jego żony Konstancji. Dzieło jest o miłości, o tym, że trzeba o nią walczyć. Miłość należy zdobyć, a potem ją utrzymać. Belmonte trafia do obcego kraju z powodu miłości i cierpi ogromnie z powodu miłości, a potem przezwycięża wszystko dzięki miłości. W naszym spektaklu są równoległe dwa wątki: komiczna fabuła i dramatyczna linia życia Mozarta. To nie przypadek, że główna bohaterka ma na imię Konstancja, tak jak żona kompozytora. Urzekł mnie polski teatr. Nie zabiegam i nie planuję swoich prac, po prostu Bóg tak mnie prowadzi. Dzięki temu na swojej drodze życiowej poznałem Warszawską Operę Kameralną i powróciłem do swojej dawnej idei. Śmiech w operze to wielce skomplikowana sprawa, a ja chciałbym, aby te dwa przeciwstawne sobie bieguny – komiczny i dramatyczny – były przedstawione w sposób interesujący dla widza. Ja z natury jestem bardzo ciekawski i w tym przypominam małpę. Z tego powodu reżyserowałem Borysa Godunowa Modesta Musorgskiego oraz Eugeniusza Oniegina Piotra Czajkowskiego we Wrocławiu. Mam w życiu dużo szczęścia. Pragnę wyrazić wdzięczność Pani Dyrektor Alicji Węgorzewskiej-Whiskerd za to, że jest mi dane współpracować ze wspaniałym zespołem artystów. Czerpię z tej pracy ogromną radość i zadowolenie.

Jurij Aleksandrow, reżyser
Inne wydarzenia
Używasz starej wersji przeglądarki! Zalecamy aktualizację przeglądarki do najnowszej wersji lub wybór innej jeśli aktualizacja nie jest możliwa.