menu zaloguj
KIEDY?
GDZIE?
CO?

Biuro Obsługi Klienta Wyślij bilet ponownie Zmiany w wydarzeniach
ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ

ZAGUBIONE SKARBY – Joanna Okoń / Anna Wróbel / Elena Zhukova

ZAGUBIONE SKARBY
 
Czy wirtuozi i melomani w salach koncertowych są skazani już tylko na przysłowiowe "cztery pory roku"? Czy w 21 wieku wszystko już wiemy o muzyce? Czy jest coś jeszcze do odkrycia? A może o czymś zapomnieliśmy?
 
Lata, które skrzypaczka Joanna Okoń spędziła na poszukiwaniach zapomnianych utworów skrzypcowych i kameralnych polskich kompozytorów zaowocowały wydaniem wraz z pianistką Katarzyną Glensk płyty "Polish Impressions: Early 20th Century Violin Music". Materiał ten, już jako program koncertowy "Polish Landscapes" z sukcesami prezentowany był m.in. w salach Carnegie Hall oraz Shanghai East China Normal University. Autorka projektu przywraca pamięć o zapomnianych polskich kompozytorach drugiej połowy XIX w. i XX w. i ich kameralnych utworach, które zaginęły "w ostatniej, zakurzonej szufladzie", a okazały się być prawdziwymi odkryciami.
 
Projekt koncertowy jest kontynuacją i rozwinięciem idei ukazywnia zaginionych skarbów muzyki polskiej. Do jego nowej, międzynarodowej odsłony projektu w sezonie 2020/2021 zaproszone zostały wybitne Artystki: wiolonczelistka Anna Wróbel oraz ukraińska pianistka Elena Zhukova.
 
 
W programie utwory kompozytorów:
 
Franz Godebski, Karol Kątski, Rachel Knobler, Felix Nowowiejski, Krzysztof Penderecki, Ludomir Różycki, Marian Sawa, Karol Skarżyński, Antoni Stolpe, Paula Szalit, Henryk Waghalter, Mieczysław Weinberg.
 
 
Wykonawcy:
 
Joanna Okoń, skrzypce
 
Anna Wróbel, wiolonczela
 
Elena Zhukova, fortepian
 
 
O wykonawcach:
 
Joanna Okoń
 
Ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. J. Kucharskiego oraz studia podyplomowe pod kierunkiem prof. J. Staniendy, a także staż artystyczny w klasie prof. K.A. Kulki. Kunszt i wrażliwość muzyczną doskonaliła m.in. u słynnej skrzypaczki Mariny Jaszwili oraz podczas prowadzonego przez Filharmoników Wiedeńskich Międzynarodowego Kursu Orkiestrowego w Attergau (Austria), gdzie przez kilka sezonów pracowała pod okiem takich dyrygentów jak sir N. Marriner, F. Luisi, S. Vegh, L. Hager oraz H. Schiff.
 
Występowała m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej w Kobe (Japonia). Brała udział min. w projekcie multimedialnym „Mity” prezentowanym przez Jeunesses Musicales w Teatrze Małym w Warszawie oraz Teatrze im St. Witkacego w Zakopanem.
 
Współpracowała z tak znanymi zespołami muzycznymi, jak Concerto Avenna pod kierunkiem A. Mysińskiego oraz Sinfonia Varsovia, z którą współpracuje do chwili obecnej. Z orkiestrą Sinfonia Varsovia brała udział w renomowanych festiwalach m.in. Yehudi Menuhin Festiwal w Gstaad, Montreux, La Roque d' Antheron, Aix-en-Provence, Schleswig ‐ Holstein i wielu innych, współpracując z takimi dyrygentami jak L.Maazel, C. Dutoit, V. Gergiev, E. Krivine, A. Mustonen, K. Penderecki, M. Minkowski, J. Semkow, J. Maksymiuk, G. Nowak. Podczas
 
koncertów towarzyszyła min.takim solistom jak M. Argerich, B. Berezovsky, R. Capucon, A. Dumay, J. Galway, N. Kennedy, M. Maisky,
 
A.-S. Mutter, M. J. Pires, I. Pogorelic, P. Anderszewski czy R. Blechacz. W 2018 roku jako solistka wystąpiła z D.Krakauerem podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Żydowskiej w Krakowie wykonując specjalnie napisany na tą okazję kwintet "Dybuk" kompozytora Wlad Marhulets. Ważne miejsce w życiu artystki zajmuje działalność pedagogiczna jak również uczestnictwo w organizowanych przez Filharmonię Narodową koncertach dla dzieci i młodzieży. Z pianistką Katarzyną Glensk dokonała nagrania nieznanych utworów polskich
 
kompozytorów z początku XX w. Z programem tym wystąpiła w nowojorskiej sali Carnegie Hall (2018) oraz w Shanghai East China Normal University (2019) w ramach kolejnych edycji Festiwalu INVITATION.
===========================
 
Anna Wróbel
 
Anna Wróbel ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fr. Chopina w Warszawie, w klasie wiolonczeli prof. A. Wróbla. Ponadto swoje wiolonczelowe umiejętności pogłębiała u prof. A. Orkisza, R. Jabłońskiego, P. Janowskiego oraz I. Monighettiego.
 
Występowała na wielu Festiwalach, u boku wielu znamienitych polskich artystów oraz jako solistka z zespołem Camerata Vistula, Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Ł. Borowicza, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia „Amadeus” pod dyrekcją A. Duczmal, z Orkiestrą Warszawskiej Opery Kameralnej i Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej. Koncertowała w krajach Europy Środkowej i Wschodniej oraz w Wenezueli. Dokonała wielu prawykonań utworów B. Konowalskiego, Z. Bagińskiego, J. Derfla, J. Maksymiuka, P. Wróbla.
 
Ma na swoim koncie szereg światowych premier fonograficznych. Jako pierwsza współcześnie wykonała i nagrała utwory polskiego kompozytora A. Stolpego – „Scena dramatyczna” na wiolonczelę i kwintet smyczkowy oraz „Fantazję” na wiolonczelę i orkiestrę
 
symfoniczną, a także "Suitę" na wiolonczelę i fortepian oraz "Koncert wiolonczelowy" A. Kulikowskiego, „Serenady” M. Popławskiego, „Suity” W. Maliszewskiego na wiolonczelę i sekstet smyczkowy i wiele innych. Z pianistą M.Dropkiem nagrała płytę „Les Larmes” z polskimi miniaturami wiolonczelowymi, a z zespołem Camerata Vistula płytę „Choralis Passeris”, na której znalazły się
 
polskie utwory na wiolonczelę i zespół smyczkowy. Ostatnio artystka dokonała rejstracji kompletu kaprysów na wiolonczelę solo A. Piattiego.
 
Anna Wróbel jest doktorem habilitowanym sztuk muzycznych i od 2014 pełni funkcję adiunkta na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, w filii w Białymstoku. Jest też absolwentką muzykologii w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego i autorką pierwszej naukowej monografii polskiej wiolonczelistyki „Cudowny to instrument wiolonczella – historie polskich wiolonczelistów XIX i XX w.”
===========
 
Elena Zhukova
 
Pianistka i klawesynistka. Studiowała w Narodowej Akademii Muzycznej Ukrainy im. P. Czajkowskiego w Kijowie u prof. Svitlany Shabaltiny (klawesyn) oraz Valeriya Kozlova (fortepian). Uczestniczyła w kursach fortepianowych i klawesynowych u takich mistrzów jak: Frederic Aguessy, Mikhail Arkadiev, Philippe Bianconi, Berngard Billiter, Teresa Dusso, Philippe Entremont, Alexis Galperin, Martin Gester, Bernd Goetzke, Jay Gottlieb, Ketil Haugsand, Władysław Kłosiewicz, Robert Kulek, Schmuel Ashkenazi,
 
Noel Lee, Diana Ligeti, Christopher Stambridge, Marek Toporowski, Elżbeta Stefańska, Michel Ulmann, Aline Zylberajch.
 
Laureatka wielu nagród, m.in. The First Prize of International competition of young performers „ ХХІ -century art” (Ukraine, Kiev, Vorzel, 2003), The First Prize and Audience Prize of International competition “Three centuries of classical romance” (Saint-Petersburg, Rosja, 2008), The First Prize in “Section Solo”, The Absolute First Prize in Section “Bach Concerto for Harpsichord with an Orchestra” of Wanda Landowska Harpsichord Competition (Bari, Włochy, 2014), Absolute winner in the International Piano Competition (Serbia, 2016), 1st Prize in the International Tadini Competition (Lovere, 2016).
 
Jako uznana pianistka występuje z repertuarem solowym, kameralnym oraz w koncertach symfonicznych w najsłynniejszych salach koncertowych Ukrainy i za granicą, m.in. w Argentynie, Francji, Holandii, Korei Południowej, Niemczech, Norwegii, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii i USA. Jako część projektu muzycznego TwoViolins reprezentowała Ukrainę na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Phongchang/Seoul 2018 oraz na Młodzieżowych Igrzyskach Olimpijskich w Buenos Aires 2018. Brała udział w festiwalu jazzowym ASUJAZZ w Asuncion w Paragwaju, 2018. Współpracuje jako akompaniatorka przy wystawieniach dzieł operowych (m.in. «Orfeo» Glucka, «The Bear» Waltona, «Rita» Donizettiego, «King Arthur», «Fairy Queen» i «Dioclesian» Purcella, «Don Giovanni» Mozarta etc.). Występuje też zespołami kameralnymi «Kiev-baroque-ensemble», «Offertorium», «Ars Amarilli», «Secundum artem», «Lege artis». Jako ekspert w dziedzinie muzyki dawnej współpracowała z rozgłośnią radiową Radio “Aristocrats”, gdzie wspólnie ze swoimi studentami i przyjaciółmi zrealizowała wiele projektów koncertowych, wykładów oraz z dziedziny visual arts.
 
Elena Zhukova wykłada w Narodowej Akademii Muzycznej Ukrainy im. P. Czajkowskiego w Kijowie (zespoły kameralne), uczy fortepianu i prowadzi zespoły kameralne w Lysenko Special Musical School, a także klasę klawesynu Kijowskim Instytucie Muzyki im. R. Gliera.
 


Prezenter: NAROLARTE Music Promotion
 
Partnerzy: YAMAHA Polska, Związek Artystów Wykonawców STOART, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
 
Patronat medialny: Moda w Polsce
 
Bilety do nabycia na portalu Bilety24.pl
 
Kontakt: office@narolarte.pl

*******

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.


Radom

20.09.2020 , g. 17:00 (niedziela)

 
info

Bilety na termin:
20.09.2020 , g. 17:00 (niedziela)

ZAGUBIONE SKARBY   Czy wirtuozi i melomani w salach koncertowych są skazani już tylko na przysłowiowe "cztery pory roku"? Czy w 21 wieku wszystko już wiemy o muzyce? Czy jest coś jeszcze do odkrycia? A może o czymś zapomnieliśmy?   Lata, które skrzypaczka Joanna Okoń spędziła na poszukiwaniach zapomnianych utworów skrzypcowych i kameralnych polskich kompozytorów zaowocowały wydaniem wraz z pianistką Katarzyną Glensk płyty "Polish Impressions: Early 20th Century Violin Music". Materiał ten, już jako program koncertowy "Polish Landscapes" z sukcesami prezentowany był m.in. w salach Carnegie Hall oraz Shanghai East China Normal University. Autorka projektu przywraca pamięć o zapomnianych polskich kompozytorach drugiej połowy XIX w. i XX w. i ich...
info
info