Bilety na: Tango cancion. Piazzolla - Ferrer.
Gdańsk, Ołowianka 1
26.01.2026, g. 19:00 (poniedziałek)
cena - od 146,50 pln
Zakończenie sprzedaży online: 26.01.2026, g. 18:30
To niezwykła podróż przez twórczość Astora Piazzolli wyśpiewana słowami Horacio Ferrera. Solistce towarzyszą muzycy organicznie zżyci z muzyką Piazzolli. Smaku doda niezwykła umiejętność wydobycia z muzyki tajemnych brzmień przez wszechstronnych muzyków zespołu Cappelli Gedanensis.
Organizator:
Agency of Art. by Błażej Maliszewski
Wykonawcy:
Gosha Kowalinska - śpiew
Rafał Karasiewicz – fortepian
Wiesław Prządka – akordeon i bandoneon
Zbigniew Wrombel - kontrabas
Cappella Gedanensis
Informacje o Artystach:
GOSHA KOWALINSKA
Urodzona w Poznaniu, przygodę z muzyką rozpoczęła od nauki gry na pianinie oraz śpiewaniu w chórze Poznańskie Skowronki. Następie przeprowadziła się do Francji, gdzie przebyła kolejne etapy swojej edukacji muzyczno-teatralnej. Po ukończeniu liceum studiowała reżyserię dźwięku i jednocześnie zaczęła kształcić swój głos w Konserwatorium w Paryżu.
Ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne w École normale de musique de Paris, swoje zamiłowania aktorskie rozwijała również w szkole sztuk teatralnych École Claude Mathieu, gdzie uzyskała dyplom aktorski.
Karierę rozpoczęła i rozwijała głównie za granicą, ale od kilku lat gościła również na polskich scenach operowych. Artystka uczestniczyła w wielu klasach mistrzowskich i doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem takich pedagogów jak Gabriella Ravazzi, Fiorenza Cossotto, Viorica Cortez, Dariusz Grabowski, Anthony Manoli, Anna Sims, Mary Pinto czy Irina Gavrilovici a śpiewała pod batutą dyrygentów jak Maurizio Arena, Kazuki Yamada, Marco Guidarini, Gianna Fratta, Laurent Petitgirard w prawykonaniu opery Guru jego własnej kompozycji, Stefano Ranzani, Patrick Fournillet, Antini Wit, Jan Kasprzyk, Tadeusz Kozłowski, Miguel Campos Neto, Michał Klauza, Vasyl Vasylienko, Franck Chastrusse-Colombier, Jan Prochazka, Myron Yusupovych, Jerzy Wołosiuk, Vladimir Kiradjiev, Constantin Ruits, Nicolas Karauze, Frederic Deloche, Gaspard Brecourt, Michel Tardy czy Franck Villard.
W 2019 roku zadebiutowała w Warszawskiej Operze Kameralnej jako Maria/Sombra de Maria w spektaklu w reż. Michała Znanieckiego Maria de Buenos Aires, rola dzięki której srtystka otrzymała nagrodę Jana Kiepury jako Najlepsza Śpiewaczka Operowa w Polsce 2021 roku.
W zeszłym sezonie wystąpiła po raz pierwszy w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej jako Carmen, rolę tę kreowała na wielu scenach we Francji ale także w Japonii, Hong Kongu, we Włoszech, Algierii czy w Maroku. Artystka została zaproszona przez Wiesława Prządkę do nagrania płyty Los pajaros perdidos wraz z Quinteto Tango Nuevo dla wytworni DUX z okazji stulecia śmierci Astora Piazzolli.
Jej szeroki repertuar obejmuje, m.in, następujące partie operowe: Carmen – Bizet, Amneris (Aida), Azucena (Trubadur), Maddalena (Rigoletto), Fenena (Nabucco), Flora (Traviata), Mrs Quickly (Falstaff), Ulrica (Bal maskowy) – Verdi, Suzuki (Madama Butterfly), Zita (Gianni Schicchi), Zia Principessa (Suor Angelica) – Puccini, Santuzza (Rycerskość wieśniacza) – Mascagni, Dalila (Samson i Dalila) – Saint Saëns, Charlotte (Werther), Dulcinee (Don Kichot) – Massenet, Helena (La belle Helene), Metella (La vie parisienne) – Offenbach, Mrs Grose (Obrót śruby), Lady Billows (Albert Herring) – Britten; Maria, La Sombra de Maria (Maria de Buenos Aires) – Piazzolla, Marthe (Guru) – Petitgirard. Oratoria: Requiem (Verdi), Stabat Mater (Pergolesi), Requiem i Missa Solemnis (Mozart), Mała Msza Uroczysta i Stabat Mater (Rossini), Stabat Mater (Dvořák). Muzyka symfoniczna: IX Symfonia Beethovena, El amor brujo (Czarodziejska miłość) – Manuel De Falla, Sea Pictures – E. Elgar.
WIESŁAW PRZĄDKA
Urodzony 6 marca 1964 roku w Wolsztynie. Absolwent Akademii Muzycznej im Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie akordeonu Henryka Krzemińskiego. Jeden z najwybitniejszych polskich akordeonistów i bandoneonistów, kompozytor, aranżer. Laureat I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych w Paryżu.
Sam zwykł mawiać, że urodził się po to, aby grać na akordeonie. Zakochany w muzyce francuskiej artysta, któremu w duszy rozbrzmiewa namiętne tango. Ta muzyka doprowadziła go do kolejnego odkrycia – BANDONEONU, instrumentu charakterystycznego dla tanga. Jak dotąd jest jedynym polskim bandoneonistą koncertującym na bandoneonie diatonicznym. Grając tango, a szczególnie muzykę dziś bardzo popularnego Astora Piazzolli, współpracował m.in. z Waldemarem Malickim, Trio REVIRADO, Tango Bridge, New Tango Bridge, międzynarodowym zespołem Distango, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Kameralną BALTIC NEOPOLIS oraz Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, gdzie występował w przedstawieniu „Tango Piazzolla”.
Szerokie horyzonty muzyczne Wiesława Prządki zaowocowały współpracą z największymi postaciami sceny muzycznej – Richardem Galliano, Jose Juniorem Mossalinim. Izydorem Leitingerem Hanną Banaszak, Grażyną Brodzińską, Olgą Bończyk, Justyną Szafran, Jadwigą i Tadeuszem Katami, Waldemarem Malickim, Krzesimirem Dębskim, Zbigniewem Wodeckim, Krzysztofem Kilijańskim, Jackiem Wójcickim, Jackiem Kotlarskim, Chrisem Schittulli, Bohdanem Jarmołowiczem, Zbigniewem Górnym, Tomkiem Szymusiem, Tomaszem Tomaszewskim, Krzysztofem Jakowiczem, Filipem Wojciechowskim, Krzysztofem Meisingerem, Robertem Horną, Markiem Piątkiem, Rafałem Karasiewiczem, Zbigniewem Wromblem, Andrzejem Mazurkiem i in.
Wirtuoz, któremu zawdzięczamy triumfalny powrót akordeonu jako instrumentu solowego na sceny filharmonii, jak również rozpropagowanie w Polsce stylu musette i new musette. To on udowodnił, że akordeon może z powodzeniem wkomponować się w najróżniejsze style muzyczne jak swing, jazz, tango, latino itd. Jako wszechstronny artysta koncertuje na estradach całej Europy, a także Stanach Zjednoczonych.
Dyskografia artysty liczy ponad 20 płyt CD nagranych z własnym zespołem New Musette Quartet, z zespołem Hot Swing, New Tango Bridge, WIESŁAW PRZĄDKA QUINTETO TANGO NUEVO oraz wybitnymi wokalistami i orkiestrami. Wydana w 2019 roku płyta ASTOR PIAZZOLLA SUITA TROILEANA z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia AMADEUS pod dyr. Anny Duczmal-Mróz otrzymała nominację do prestiżowej nagrody fonograficznej FRYDERYK 2020.
12 kwietnia 2021 ukazał się najnowszy album LOS PAJAROS PERDIDOS z muzyką Astora Piazzolli nagrany przez WIESŁAW PRZĄDKA QUINTETO TANGO NUEVO z gościnnym udziałem wybitnej artystki Gosha Kowalińska. Płyta wydana przez wydawnictwo DUX.
Wiesław Prządka dokonał szeregu nagrań dla rozgłośni radiowych i telewizyjnych w Polsce, Szwecji, Niemczech, Holandii, Francji, Danii, Belgii, Włoszech. Dziś uważany jest za jednego z najwybitniejszych akordeonistów i bandoneonistów w Polsce.
Organizator:
Agency of Art. by Błażej Maliszewski
Wykonawcy:
Gosha Kowalinska - śpiew
Rafał Karasiewicz – fortepian
Wiesław Prządka – akordeon i bandoneon
Zbigniew Wrombel - kontrabas
Cappella Gedanensis
Informacje o Artystach:
GOSHA KOWALINSKA
Urodzona w Poznaniu, przygodę z muzyką rozpoczęła od nauki gry na pianinie oraz śpiewaniu w chórze Poznańskie Skowronki. Następie przeprowadziła się do Francji, gdzie przebyła kolejne etapy swojej edukacji muzyczno-teatralnej. Po ukończeniu liceum studiowała reżyserię dźwięku i jednocześnie zaczęła kształcić swój głos w Konserwatorium w Paryżu.
Ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne w École normale de musique de Paris, swoje zamiłowania aktorskie rozwijała również w szkole sztuk teatralnych École Claude Mathieu, gdzie uzyskała dyplom aktorski.
Karierę rozpoczęła i rozwijała głównie za granicą, ale od kilku lat gościła również na polskich scenach operowych. Artystka uczestniczyła w wielu klasach mistrzowskich i doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem takich pedagogów jak Gabriella Ravazzi, Fiorenza Cossotto, Viorica Cortez, Dariusz Grabowski, Anthony Manoli, Anna Sims, Mary Pinto czy Irina Gavrilovici a śpiewała pod batutą dyrygentów jak Maurizio Arena, Kazuki Yamada, Marco Guidarini, Gianna Fratta, Laurent Petitgirard w prawykonaniu opery Guru jego własnej kompozycji, Stefano Ranzani, Patrick Fournillet, Antini Wit, Jan Kasprzyk, Tadeusz Kozłowski, Miguel Campos Neto, Michał Klauza, Vasyl Vasylienko, Franck Chastrusse-Colombier, Jan Prochazka, Myron Yusupovych, Jerzy Wołosiuk, Vladimir Kiradjiev, Constantin Ruits, Nicolas Karauze, Frederic Deloche, Gaspard Brecourt, Michel Tardy czy Franck Villard.
W 2019 roku zadebiutowała w Warszawskiej Operze Kameralnej jako Maria/Sombra de Maria w spektaklu w reż. Michała Znanieckiego Maria de Buenos Aires, rola dzięki której srtystka otrzymała nagrodę Jana Kiepury jako Najlepsza Śpiewaczka Operowa w Polsce 2021 roku.
W zeszłym sezonie wystąpiła po raz pierwszy w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej jako Carmen, rolę tę kreowała na wielu scenach we Francji ale także w Japonii, Hong Kongu, we Włoszech, Algierii czy w Maroku. Artystka została zaproszona przez Wiesława Prządkę do nagrania płyty Los pajaros perdidos wraz z Quinteto Tango Nuevo dla wytworni DUX z okazji stulecia śmierci Astora Piazzolli.
Jej szeroki repertuar obejmuje, m.in, następujące partie operowe: Carmen – Bizet, Amneris (Aida), Azucena (Trubadur), Maddalena (Rigoletto), Fenena (Nabucco), Flora (Traviata), Mrs Quickly (Falstaff), Ulrica (Bal maskowy) – Verdi, Suzuki (Madama Butterfly), Zita (Gianni Schicchi), Zia Principessa (Suor Angelica) – Puccini, Santuzza (Rycerskość wieśniacza) – Mascagni, Dalila (Samson i Dalila) – Saint Saëns, Charlotte (Werther), Dulcinee (Don Kichot) – Massenet, Helena (La belle Helene), Metella (La vie parisienne) – Offenbach, Mrs Grose (Obrót śruby), Lady Billows (Albert Herring) – Britten; Maria, La Sombra de Maria (Maria de Buenos Aires) – Piazzolla, Marthe (Guru) – Petitgirard. Oratoria: Requiem (Verdi), Stabat Mater (Pergolesi), Requiem i Missa Solemnis (Mozart), Mała Msza Uroczysta i Stabat Mater (Rossini), Stabat Mater (Dvořák). Muzyka symfoniczna: IX Symfonia Beethovena, El amor brujo (Czarodziejska miłość) – Manuel De Falla, Sea Pictures – E. Elgar.
WIESŁAW PRZĄDKA
Urodzony 6 marca 1964 roku w Wolsztynie. Absolwent Akademii Muzycznej im Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie akordeonu Henryka Krzemińskiego. Jeden z najwybitniejszych polskich akordeonistów i bandoneonistów, kompozytor, aranżer. Laureat I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych w Paryżu.
Sam zwykł mawiać, że urodził się po to, aby grać na akordeonie. Zakochany w muzyce francuskiej artysta, któremu w duszy rozbrzmiewa namiętne tango. Ta muzyka doprowadziła go do kolejnego odkrycia – BANDONEONU, instrumentu charakterystycznego dla tanga. Jak dotąd jest jedynym polskim bandoneonistą koncertującym na bandoneonie diatonicznym. Grając tango, a szczególnie muzykę dziś bardzo popularnego Astora Piazzolli, współpracował m.in. z Waldemarem Malickim, Trio REVIRADO, Tango Bridge, New Tango Bridge, międzynarodowym zespołem Distango, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Kameralną BALTIC NEOPOLIS oraz Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, gdzie występował w przedstawieniu „Tango Piazzolla”.
Szerokie horyzonty muzyczne Wiesława Prządki zaowocowały współpracą z największymi postaciami sceny muzycznej – Richardem Galliano, Jose Juniorem Mossalinim. Izydorem Leitingerem Hanną Banaszak, Grażyną Brodzińską, Olgą Bończyk, Justyną Szafran, Jadwigą i Tadeuszem Katami, Waldemarem Malickim, Krzesimirem Dębskim, Zbigniewem Wodeckim, Krzysztofem Kilijańskim, Jackiem Wójcickim, Jackiem Kotlarskim, Chrisem Schittulli, Bohdanem Jarmołowiczem, Zbigniewem Górnym, Tomkiem Szymusiem, Tomaszem Tomaszewskim, Krzysztofem Jakowiczem, Filipem Wojciechowskim, Krzysztofem Meisingerem, Robertem Horną, Markiem Piątkiem, Rafałem Karasiewiczem, Zbigniewem Wromblem, Andrzejem Mazurkiem i in.
Wirtuoz, któremu zawdzięczamy triumfalny powrót akordeonu jako instrumentu solowego na sceny filharmonii, jak również rozpropagowanie w Polsce stylu musette i new musette. To on udowodnił, że akordeon może z powodzeniem wkomponować się w najróżniejsze style muzyczne jak swing, jazz, tango, latino itd. Jako wszechstronny artysta koncertuje na estradach całej Europy, a także Stanach Zjednoczonych.
Dyskografia artysty liczy ponad 20 płyt CD nagranych z własnym zespołem New Musette Quartet, z zespołem Hot Swing, New Tango Bridge, WIESŁAW PRZĄDKA QUINTETO TANGO NUEVO oraz wybitnymi wokalistami i orkiestrami. Wydana w 2019 roku płyta ASTOR PIAZZOLLA SUITA TROILEANA z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia AMADEUS pod dyr. Anny Duczmal-Mróz otrzymała nominację do prestiżowej nagrody fonograficznej FRYDERYK 2020.
12 kwietnia 2021 ukazał się najnowszy album LOS PAJAROS PERDIDOS z muzyką Astora Piazzolli nagrany przez WIESŁAW PRZĄDKA QUINTETO TANGO NUEVO z gościnnym udziałem wybitnej artystki Gosha Kowalińska. Płyta wydana przez wydawnictwo DUX.
Wiesław Prządka dokonał szeregu nagrań dla rozgłośni radiowych i telewizyjnych w Polsce, Szwecji, Niemczech, Holandii, Francji, Danii, Belgii, Włoszech. Dziś uważany jest za jednego z najwybitniejszych akordeonistów i bandoneonistów w Polsce.
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

