Bilety na: Mozart i jego satyra
Katowice, Plac Wojciecha Kilara 1
07.03.2024, g. 19:30 (czwartek)
cena - od 33,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 07.03.2024, g. 19:30
Program
Wolfgang Amadeus Mozart
Kwintet waltorniowy Es-Dur (wersja oryginalna) na waltornię, skrzypce, 2 altówki i kontrabas
Serenada G-dur nr 13 KV 525 „Eine Kleine Nachtmusik”
Sekstet „Das Musikalisches Spass” KV 522 na 2 waltornie, 2 skrzypiec, altówkę i kontrabas
Wykonawcy
Paweł Cal – waltornia
Natalia Kawecka – waltornia
Rafał Zambrzycki – skrzypce
Aleksander Daszkiewicz – skrzypce, altówka
Dawid Jadamus – altówka
Adam Krzeszowiec – wiolonczela
Marek Romanowski – kontrabas
Termin „muzyka poważna” sugeruje, że poczucie humoru i dystans nie są w tej dziedzinie cechą najczęstszą. Najwięcej ich znajdziemy w epoce klasycyzmu, kiedy podchodzono do sztuki dźwięku chyba z najmniejszym nabożeństwem, a wyrafinowana muzyka służyła rozrywce zamożnych. Kwintet waltorniowy, napisany przez Mozarta dla znajomego muzyka Josepha Leutgeba, z którego kompozytor lubił sobie dworować, jest w zasadzie koncertem na obsadę kameralną. W finale smyczki zdają się nieco drwić z ograniczeń instrumentu solowego.
Biograf Mozarta, Alfred Einstein stawiał hipotezę, że doskonała w każdym calu serenada „Eine kleine Nachtmusik” miała być przeciwwagą dla napisanego nieco wcześniej Żartu muzycznego – satyry na niezdolnych kompozytorów, w której Wolfgang Amadeusz zaprzecza całemu swojemu warsztatowi. Faktycznie, utwory te zestawione ze sobą idealnie się uzupełnią.
Adam Suprynowicz
Wolfgang Amadeus Mozart
Kwintet waltorniowy Es-Dur (wersja oryginalna) na waltornię, skrzypce, 2 altówki i kontrabas
Serenada G-dur nr 13 KV 525 „Eine Kleine Nachtmusik”
Sekstet „Das Musikalisches Spass” KV 522 na 2 waltornie, 2 skrzypiec, altówkę i kontrabas
Wykonawcy
Paweł Cal – waltornia
Natalia Kawecka – waltornia
Rafał Zambrzycki – skrzypce
Aleksander Daszkiewicz – skrzypce, altówka
Dawid Jadamus – altówka
Adam Krzeszowiec – wiolonczela
Marek Romanowski – kontrabas
Termin „muzyka poważna” sugeruje, że poczucie humoru i dystans nie są w tej dziedzinie cechą najczęstszą. Najwięcej ich znajdziemy w epoce klasycyzmu, kiedy podchodzono do sztuki dźwięku chyba z najmniejszym nabożeństwem, a wyrafinowana muzyka służyła rozrywce zamożnych. Kwintet waltorniowy, napisany przez Mozarta dla znajomego muzyka Josepha Leutgeba, z którego kompozytor lubił sobie dworować, jest w zasadzie koncertem na obsadę kameralną. W finale smyczki zdają się nieco drwić z ograniczeń instrumentu solowego.
Biograf Mozarta, Alfred Einstein stawiał hipotezę, że doskonała w każdym calu serenada „Eine kleine Nachtmusik” miała być przeciwwagą dla napisanego nieco wcześniej Żartu muzycznego – satyry na niezdolnych kompozytorów, w której Wolfgang Amadeusz zaprzecza całemu swojemu warsztatowi. Faktycznie, utwory te zestawione ze sobą idealnie się uzupełnią.
Adam Suprynowicz
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.