Bilety na: NOSPR / McCreesh / Morison / Liryczne, gęste i monumentalne / S2
Katowice, plac Wojciecha Kilara 1
07.06.2024, g. 19:30 (piątek)
cena - od 26,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 07.06.2024, g. 19:30
Program
Gustav Mahler
Blumine z I Symfonii D-dur „Tytan” (wersja wczesna)
Alma Mahler
5 Lieder: Die stille Stadt, In meines Vaters Garten, Laue Sommernacht, Bei dir ist es traut, Ich wandle unter Blumen
Edward Elgar
II Symfonia Es-dur op. 63
Wykonawcy
Paul McCreesh – dyrygent
NOSPR
Catriona Morison – mezzosopran
Późny romantyzm przybierał różne postaci: liryczne, gęste, monumentalne. O ile Gustava Mahlera kojarzymy z tymi ostatnimi, o tyle w tym programie miejsce to zajmie II Symfonia angielskiej dumy – Edwarda Elgara. Natomiast Mahlerowskie Blumine, wczesny fragment symfoniczny z muzyki teatralnej, powstały jeszcze przed I Symfonią (do której przez moment później włączał go kompozytor), jest czystą liryką. „Kwitnąca bogini”, a może po prostu „kwitnienie” przywodzi na myśl lirykę życiowej partnerki Mahlera – Almy, która także oddawała się kompozycji. Ostatecznie zrezygnowała z niej na rzecz wspierania męża, jednak pozostawiła grupę pieśni – Lieder, będących wówczas szczytem muzycznej intymności. Wprowadzają nas one w samo centrum kulturalnego, a dekadenckiego Wiednia przełomu XIX i XX wieku.
Jakub Puchalski
Gustav Mahler
Blumine z I Symfonii D-dur „Tytan” (wersja wczesna)
Alma Mahler
5 Lieder: Die stille Stadt, In meines Vaters Garten, Laue Sommernacht, Bei dir ist es traut, Ich wandle unter Blumen
Edward Elgar
II Symfonia Es-dur op. 63
Wykonawcy
Paul McCreesh – dyrygent
NOSPR
Catriona Morison – mezzosopran
Późny romantyzm przybierał różne postaci: liryczne, gęste, monumentalne. O ile Gustava Mahlera kojarzymy z tymi ostatnimi, o tyle w tym programie miejsce to zajmie II Symfonia angielskiej dumy – Edwarda Elgara. Natomiast Mahlerowskie Blumine, wczesny fragment symfoniczny z muzyki teatralnej, powstały jeszcze przed I Symfonią (do której przez moment później włączał go kompozytor), jest czystą liryką. „Kwitnąca bogini”, a może po prostu „kwitnienie” przywodzi na myśl lirykę życiowej partnerki Mahlera – Almy, która także oddawała się kompozycji. Ostatecznie zrezygnowała z niej na rzecz wspierania męża, jednak pozostawiła grupę pieśni – Lieder, będących wówczas szczytem muzycznej intymności. Wprowadzają nas one w samo centrum kulturalnego, a dekadenckiego Wiednia przełomu XIX i XX wieku.
Jakub Puchalski
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.