Bilety na: NOSPR / Ollu / Saadi / Solista – wirtuoz – bohater / S1
Katowice, plac Wojciecha Kilara 1
11.04.2024, g. 19:30 (czwartek)
cena - od 26,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 11.04.2024, g. 19:30
Program
Maurice Ravel
„Pawana na śmierć infantki”
Camille Saint-Saëns
III Koncert skrzypcowy h-moll op. 61
Alexander von Zemlinsky
Fantazja symfoniczna „Mała syrenka”
Wykonawcy
Franck Ollu – dyrygent
NOSPR
Yamen Saadi – skrzypce
Alexander von Zemlinsky nigdy nie wyszedł z cienia swojego ucznia, szwagra i przyjaciela Arnolda Schönberga. Jego muzyka zachwyca jednak melodyjnością i pasją. Zemlinsky umiał wykorzystać wszystkie barwy późnoromantycznej orkiestry. W poemacie symfonicznym Seejungfrau (Syrena) zaklęta jest namiętność Alexandra do Almy Schindler, muzy artystów, która odrzuciła jego miłość, wychodząc za Gustava Mahlera.
Napisana w tym samym czasie fortepianowa Pawana na śmierć infantki była w zamyśle Maurycego Ravela nieznaczącą, stylizowaną na dawny francuski taniec miniaturą. Jej orkiestrowe opracowanie z roku 1910 stało się symbolem relaksu i spokoju. Za to w III Koncercie skrzypcowym Camille’a Saint-Saënsa panuje jeszcze na dobre wiek XIX z wizją solisty – wirtuoza – bohatera. To się w muzyce nigdy nie starzeje!
Maurice Ravel
„Pawana na śmierć infantki”
Camille Saint-Saëns
III Koncert skrzypcowy h-moll op. 61
Alexander von Zemlinsky
Fantazja symfoniczna „Mała syrenka”
Wykonawcy
Franck Ollu – dyrygent
NOSPR
Yamen Saadi – skrzypce
Alexander von Zemlinsky nigdy nie wyszedł z cienia swojego ucznia, szwagra i przyjaciela Arnolda Schönberga. Jego muzyka zachwyca jednak melodyjnością i pasją. Zemlinsky umiał wykorzystać wszystkie barwy późnoromantycznej orkiestry. W poemacie symfonicznym Seejungfrau (Syrena) zaklęta jest namiętność Alexandra do Almy Schindler, muzy artystów, która odrzuciła jego miłość, wychodząc za Gustava Mahlera.
Napisana w tym samym czasie fortepianowa Pawana na śmierć infantki była w zamyśle Maurycego Ravela nieznaczącą, stylizowaną na dawny francuski taniec miniaturą. Jej orkiestrowe opracowanie z roku 1910 stało się symbolem relaksu i spokoju. Za to w III Koncercie skrzypcowym Camille’a Saint-Saënsa panuje jeszcze na dobre wiek XIX z wizją solisty – wirtuoza – bohatera. To się w muzyce nigdy nie starzeje!
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.