Bilety na: NOSPR / Sułkowska-Migoń / Cal / Skończona-niedokończona/ S3
Katowice, plac Wojciecha Kilara 1
03.12.2023, g. 12:00 (niedziela)
cena - od 26,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 03.12.2023, g. 12:00
Program
Ludomir Różycki
Scherzo symfoniczne „Stańczyk” op. 1
Carl Maria von Weber
Concertino e-moll na waltornię i orkiestrę op. 45
Franz Schubert
VIII Symfonia h-moll „Niedokończona” D 759
Wykonawcy
Anna Sułkowska-Migoń – dyrygentka
NOSPR
Paweł Cal – waltornia
„Już w tem dziele młodzieńczem wyciśnięte jest wyraźnie piętno indywidualności Różyckiego. Groteskowość postaci królewskiego trefnisia na tle tragizmu ówczesnej epoki uplastycznia się tu za pomocą kilku doskonałych, wzajemnie kontrastujących tematów” – pisał w biografii kompozytora Adam Wieniawski w 1928 roku. Concertino na waltornię i orkiestrę również jest dziełem młodego talentu: geneza jego powstania sięga 1806 roku, gdy Weber miał 20 lat. Utwór otrzymał jednak swoją ostateczną formę dziewięć lat później i bez wątpienia należy do najtrudniejszych dzieł przeznaczonych na róg – wykonywał je słynny monachijski waltornista Sebastian Rauch. Z kolei o słynnej Schubertowskiej Symfonii „Niedokończonej” powiedziano: „Jeżeli wszystkie dzieła byłyby tak skończone jak to, wierzcie mi, żylibyśmy w prawdziwym raju muzycznym”. W istocie, ta „zaledwie” dwuczęściowa symfonia przerasta wiele innych „ukończonych” w swej doskonałości. Poza tym, czy można nie zgodzić się z samym Johannesem Brahmsem?
Agnieszka Nowok-Zych
Ludomir Różycki
Scherzo symfoniczne „Stańczyk” op. 1
Carl Maria von Weber
Concertino e-moll na waltornię i orkiestrę op. 45
Franz Schubert
VIII Symfonia h-moll „Niedokończona” D 759
Wykonawcy
Anna Sułkowska-Migoń – dyrygentka
NOSPR
Paweł Cal – waltornia
„Już w tem dziele młodzieńczem wyciśnięte jest wyraźnie piętno indywidualności Różyckiego. Groteskowość postaci królewskiego trefnisia na tle tragizmu ówczesnej epoki uplastycznia się tu za pomocą kilku doskonałych, wzajemnie kontrastujących tematów” – pisał w biografii kompozytora Adam Wieniawski w 1928 roku. Concertino na waltornię i orkiestrę również jest dziełem młodego talentu: geneza jego powstania sięga 1806 roku, gdy Weber miał 20 lat. Utwór otrzymał jednak swoją ostateczną formę dziewięć lat później i bez wątpienia należy do najtrudniejszych dzieł przeznaczonych na róg – wykonywał je słynny monachijski waltornista Sebastian Rauch. Z kolei o słynnej Schubertowskiej Symfonii „Niedokończonej” powiedziano: „Jeżeli wszystkie dzieła byłyby tak skończone jak to, wierzcie mi, żylibyśmy w prawdziwym raju muzycznym”. W istocie, ta „zaledwie” dwuczęściowa symfonia przerasta wiele innych „ukończonych” w swej doskonałości. Poza tym, czy można nie zgodzić się z samym Johannesem Brahmsem?
Agnieszka Nowok-Zych
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.