Chopin University Accordion Trio
W ramach 7. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Emanacje, w okresie od 30 czerwca do 1 września 2019 roku, na terenie całego województwa małopolskiego zostanie zaprezentowanych 30 koncertów. Sercem przedsięwzięcia i centrum festiwalowym jest Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Repertuar koncertów obejmuje recitale solowe, koncerty kameralne, jak również muzykę symfoniczną i jazz.
Wystąpi:
Chopin University Accordion Trio w składzie:
Klaudiusz Baran
Rafał Grząka
Grzegorz Palus
w programie:
Mikołaj Majkusiak – Pięć myśli o Moniuszce
Wojciech Kostrzewa – Fantazja na motywach z opery „Straszny Dwór” S.Moniuszki
Ignacy Zalewski – Fantazja-Synopsis na tematy z opery „Halka” S.Moniuszki
Klaudiusz Baran
Artysta wszechstronny, obdarzony wyjątkową wrażliwością muzyczną. Jego dokonania artystyczne zmieniły w Polsce postrzeganie akordeonu, wynosząc go do pozycji pełnoprawnego instrumentu kształtującego realny świat muzyczny. W swoich interpretacjach potrafi splatać pokorę wobec dzieła muzycznego, z bogactwem inwencji, osobistym pojmowaniem czasu w muzyce, wyjątkową sceniczną charyzmą, naturalnością ekspresji. Wartość jego muzycznych kreacji była wielokrotnie doceniana w entuzjastycznych recenzjach, nagrodach na konkursach instrumentalnych, nominacjach i nagrodach artystycznych . Jako pierwszy akordeonista otrzymał nagrodę FRYDERYKA, za album „Astor Piazzolla – Tango” nagrany dla wytwórni SonyClassical.
„Maestria wykonawcza, sugestywna interpretacja, szczerość wypowiedzi!” Monika Partyk, Ruch Muzyczny
Ze swobodą porusza się w różnorodnym repertuarze wielu epok, największe jednak uznanie wzbudzają jego interpretacje muzyki najnowszej, w tym prawie 50 prawykonań dzieł solowych, kameralnych i z towarzyszeniem orkiestr, z których większość była mu dedykowana albo powstała z jego inspiracji. Jego wielką namiętnością jest argentyńskie tango, w szczególności związane z Astorem Piazzollą tango nuevo, wirtuozowsko wykonywane na bandoneonie, który jako pierwszy polski instrumentalista wprowadził na sale koncertowe, a odzwierciedlające jego temperament, młodzieńczą energię, a zarazem muzyczną dojrzałość i potrzebę twórczego formowania scenicznej prezentacji. Współtworzył i był liderem najsłynniejszych formacji tangowych takich jak Tangata Quintet czy Machina del Tango, kreujących polską kulturę tanga.
„Utwory w szlachetnych interpretacjach Klaudiusza Barana, prawdziwie zajaśniały pełnym blaskiem” Anna Woźniakowska, Dziennik Polski
Jako pierwszy akordeonista wystąpił jako solista z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Narodowej, jak i większością najważniejszych polskich orkiestr. Wśród jego licznych partnerów w rozmaitych projektach muzyki kameralnej, znajdziemy takich mistrzów jak: Ivan Monighetti, Roby Lakatos, Julius Berger, Konstanty Andrzej Kulka i wielu innych. Jako muzyczny kameleon, odnajduje i czerpie inspirację z innych muzycznych światów; tworzy grupę world music, jako muzyk sesyjny nagrywa muzykę filmową i rozrywkową, towarzyszy piosence aktorskiej.
„Muszę podkreślić mój zachwyt talentem Klaudiusza Barana” Adam Suprynowicz, Ruch Muzyczny
W sobie tylko wiadomy sposób, potrafi połączyć aktywność artystyczną z działalnością pedagogiczną i organizacyjną. Jest profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, ponad 200-letniej, najbardziej rozpoznawalnej polskiej uczelni. W 2016 roku został wybrany jej Rektorem.
Rafał Grząka
Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie akordeonu prof. Klaudiusza Barana i Policealnego Studium Jazzu im. Henryka Majewskiego w Warszawie w klasie Andrzeja Jagodzińskiego oraz drugiej edycji Studiów Doktoranckich UMFC. Obecnie adiunkt, doktor habilitowany w klasie akordeonu macierzystej uczelni. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich, gdzie pracował pod okiem takich pedagogów jak m.in.: Prof. W. L. Puchnowski, Y. Shishkin, M. Miki, G. Draugsvoll, C. Jacomucci, F. Lips. Jest laureatem ponad 35 międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów akordeonowych. Od stycznia 2018 roku pełni funkcję wiceprezesa Stowarzyszenia Akordeonistów Polskich, a od maja 2018 roku został wybrany na Prodziekana do spraw studenckich Wydziału Instrumentalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Jako koordynator merytoryczny zrealizował szereg zamówień kompozytorskich, swymi koncertami otwiera festiwale i konkursy. Udziela się jako muzyk sesyjny w Polskim Radiu i Telewizji. Koncertował w całej Europie, Azji i Ameryce Północnej. Na swym koncie ma wiele prawykonań polskich kompozytorów. Nagrywał ze Zbigniewem Namysłowskim (album Cup of Time plays Namysłowski, DUX 2014), Atom String Quartet (Atom Accordion Quintet, Requiem Records Opus Series 2016), Polską Orkiestrą Radiową (FisConcerto Mikołaja Majkusiaka, 2017).
Grzegorz Palus
Jest absolwentem Królewskiego Duńskiego Konserwatorium Muzycznego w Kopenhadze w klasie prof. Geira Draugsvolla (studia Master of Music, 2009-2012) oraz Hochschule fur Musik Detmold (Niemcy) – studia Konzertexamen w klasie prof. Grzegorza Stopy. Dyplom studiów magisterskich uzyskał z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej w Krakowie (2011). Jest laureatem ponad czterdziestu nagród i wyróżnień w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach muzycznych. Wielokrotnie był honorowany stypendiami Ministra Kultury, Stypendium Młoda Polska (2006), Stypendium „Sapere Auso” (2008, 2010) oraz Stypendium Prezydenta Miasta Krakowa (2008). W 2014 roku jako pierwszy w historii akordeonista zadebiutował w roli solisty z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Krakowskiej im. K. Szymanowskiego. Jako solista prowadzi aktywną działalność koncertową w kraju i za granicą (Austria, Dania, Niemcy, Słowacja, Włochy, Ukraina, USA). Występował ponadto jako członek zespołów: orkiestry Modern Symphony Orchestra, Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, Filharmonii im. K Szymanowskiego w Krakowie, Filharmonii Zabrzańskiej oraz Capelli Tarnoviensis Creo. Od 2016 roku pracuje na stanowisku asystenta na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest zapraszany do prowadzenia kursów mistrzowskich m in. w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Litewskiej Akademii Muzycznej w Wilnie oraz w szkołach muzycznych i innych placówkach w kraju. Dokonał szeregu prawykonań współczesnych solowych i kameralnych kompozycji akordeonowych a także regularnie bierze udział w pracach jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów akordeonowych.
Na wydarzenie dostępne są bilety ULGOWE ze zniżką 50%, zniżkę należy wybrać po dodaniu biletów do koszyka. Grupy uprawnione do wejścia na wydarzenie na podstawie biletów ulgowych: uczniowie, studenci do 26 roku życia, renciści, emeryci, osoby z niepełnosprawnościami.
Wystąpi:
Chopin University Accordion Trio w składzie:
Klaudiusz Baran
Rafał Grząka
Grzegorz Palus
w programie:
Mikołaj Majkusiak – Pięć myśli o Moniuszce
Wojciech Kostrzewa – Fantazja na motywach z opery „Straszny Dwór” S.Moniuszki
Ignacy Zalewski – Fantazja-Synopsis na tematy z opery „Halka” S.Moniuszki
Klaudiusz Baran
Artysta wszechstronny, obdarzony wyjątkową wrażliwością muzyczną. Jego dokonania artystyczne zmieniły w Polsce postrzeganie akordeonu, wynosząc go do pozycji pełnoprawnego instrumentu kształtującego realny świat muzyczny. W swoich interpretacjach potrafi splatać pokorę wobec dzieła muzycznego, z bogactwem inwencji, osobistym pojmowaniem czasu w muzyce, wyjątkową sceniczną charyzmą, naturalnością ekspresji. Wartość jego muzycznych kreacji była wielokrotnie doceniana w entuzjastycznych recenzjach, nagrodach na konkursach instrumentalnych, nominacjach i nagrodach artystycznych . Jako pierwszy akordeonista otrzymał nagrodę FRYDERYKA, za album „Astor Piazzolla – Tango” nagrany dla wytwórni SonyClassical.
„Maestria wykonawcza, sugestywna interpretacja, szczerość wypowiedzi!” Monika Partyk, Ruch Muzyczny
Ze swobodą porusza się w różnorodnym repertuarze wielu epok, największe jednak uznanie wzbudzają jego interpretacje muzyki najnowszej, w tym prawie 50 prawykonań dzieł solowych, kameralnych i z towarzyszeniem orkiestr, z których większość była mu dedykowana albo powstała z jego inspiracji. Jego wielką namiętnością jest argentyńskie tango, w szczególności związane z Astorem Piazzollą tango nuevo, wirtuozowsko wykonywane na bandoneonie, który jako pierwszy polski instrumentalista wprowadził na sale koncertowe, a odzwierciedlające jego temperament, młodzieńczą energię, a zarazem muzyczną dojrzałość i potrzebę twórczego formowania scenicznej prezentacji. Współtworzył i był liderem najsłynniejszych formacji tangowych takich jak Tangata Quintet czy Machina del Tango, kreujących polską kulturę tanga.
„Utwory w szlachetnych interpretacjach Klaudiusza Barana, prawdziwie zajaśniały pełnym blaskiem” Anna Woźniakowska, Dziennik Polski
Jako pierwszy akordeonista wystąpił jako solista z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Narodowej, jak i większością najważniejszych polskich orkiestr. Wśród jego licznych partnerów w rozmaitych projektach muzyki kameralnej, znajdziemy takich mistrzów jak: Ivan Monighetti, Roby Lakatos, Julius Berger, Konstanty Andrzej Kulka i wielu innych. Jako muzyczny kameleon, odnajduje i czerpie inspirację z innych muzycznych światów; tworzy grupę world music, jako muzyk sesyjny nagrywa muzykę filmową i rozrywkową, towarzyszy piosence aktorskiej.
„Muszę podkreślić mój zachwyt talentem Klaudiusza Barana” Adam Suprynowicz, Ruch Muzyczny
W sobie tylko wiadomy sposób, potrafi połączyć aktywność artystyczną z działalnością pedagogiczną i organizacyjną. Jest profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, ponad 200-letniej, najbardziej rozpoznawalnej polskiej uczelni. W 2016 roku został wybrany jej Rektorem.
Rafał Grząka
Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie akordeonu prof. Klaudiusza Barana i Policealnego Studium Jazzu im. Henryka Majewskiego w Warszawie w klasie Andrzeja Jagodzińskiego oraz drugiej edycji Studiów Doktoranckich UMFC. Obecnie adiunkt, doktor habilitowany w klasie akordeonu macierzystej uczelni. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich, gdzie pracował pod okiem takich pedagogów jak m.in.: Prof. W. L. Puchnowski, Y. Shishkin, M. Miki, G. Draugsvoll, C. Jacomucci, F. Lips. Jest laureatem ponad 35 międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów akordeonowych. Od stycznia 2018 roku pełni funkcję wiceprezesa Stowarzyszenia Akordeonistów Polskich, a od maja 2018 roku został wybrany na Prodziekana do spraw studenckich Wydziału Instrumentalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Jako koordynator merytoryczny zrealizował szereg zamówień kompozytorskich, swymi koncertami otwiera festiwale i konkursy. Udziela się jako muzyk sesyjny w Polskim Radiu i Telewizji. Koncertował w całej Europie, Azji i Ameryce Północnej. Na swym koncie ma wiele prawykonań polskich kompozytorów. Nagrywał ze Zbigniewem Namysłowskim (album Cup of Time plays Namysłowski, DUX 2014), Atom String Quartet (Atom Accordion Quintet, Requiem Records Opus Series 2016), Polską Orkiestrą Radiową (FisConcerto Mikołaja Majkusiaka, 2017).
Grzegorz Palus
Jest absolwentem Królewskiego Duńskiego Konserwatorium Muzycznego w Kopenhadze w klasie prof. Geira Draugsvolla (studia Master of Music, 2009-2012) oraz Hochschule fur Musik Detmold (Niemcy) – studia Konzertexamen w klasie prof. Grzegorza Stopy. Dyplom studiów magisterskich uzyskał z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej w Krakowie (2011). Jest laureatem ponad czterdziestu nagród i wyróżnień w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach muzycznych. Wielokrotnie był honorowany stypendiami Ministra Kultury, Stypendium Młoda Polska (2006), Stypendium „Sapere Auso” (2008, 2010) oraz Stypendium Prezydenta Miasta Krakowa (2008). W 2014 roku jako pierwszy w historii akordeonista zadebiutował w roli solisty z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Krakowskiej im. K. Szymanowskiego. Jako solista prowadzi aktywną działalność koncertową w kraju i za granicą (Austria, Dania, Niemcy, Słowacja, Włochy, Ukraina, USA). Występował ponadto jako członek zespołów: orkiestry Modern Symphony Orchestra, Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, Filharmonii im. K Szymanowskiego w Krakowie, Filharmonii Zabrzańskiej oraz Capelli Tarnoviensis Creo. Od 2016 roku pracuje na stanowisku asystenta na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest zapraszany do prowadzenia kursów mistrzowskich m in. w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Litewskiej Akademii Muzycznej w Wilnie oraz w szkołach muzycznych i innych placówkach w kraju. Dokonał szeregu prawykonań współczesnych solowych i kameralnych kompozycji akordeonowych a także regularnie bierze udział w pracach jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów akordeonowych.
Na wydarzenie dostępne są bilety ULGOWE ze zniżką 50%, zniżkę należy wybrać po dodaniu biletów do koszyka. Grupy uprawnione do wejścia na wydarzenie na podstawie biletów ulgowych: uczniowie, studenci do 26 roku życia, renciści, emeryci, osoby z niepełnosprawnościami.
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.
Bilety na termin:
28.07.2019 , g. 19:00 (niedziela)
- 28.07.2019 , g. 19:00
- Lusławice
- Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa...