Bilety na: Słynne Sonaty Fortepianowe
Łódź, Narutowicza 20/22
11.10.2026, g. 17:00 (niedziela)
cena - od 89,25 pln
Organizator: Grzegorz Niemczuk - Piano Studio
Zakończenie sprzedaży online: 11.10.2026, g. 17:00
SŁYNNE SONATY FORTEPIANOWE – MUZYKA I SŁOWO
Fryderyk Chopin w towarzystwie dwóch wielkich Klasyków – Mozarta i Beethovena i aż cztery Sonaty fortepianowe – to najnowsza propozycja Grzegorza Niemczuka w kontynuacji swojego projektu prezentacji muzyki klasycznej pt. „muzyka i słowo”.
Są koncerty, które pozostają w pamięci na długo. Są też takie, które zmieniają nasze spojrzenie na muzykę – i siebie samych. Takim wydarzeniem będzie z pewnością recital fortepianowy Grzegorza Niemczuka pod tytułem „Słynne Sonaty Fortepianowe – muzyka i słowo”, który zabrzmi w większości Filharmonii w Polsce oraz w najbardziej prestiżowych salach koncertowych Europy (Rudolfinum w Pradze, Konzerthaus w Wiedniu, Tonhalle w Zurychu, Tonhalle w St. Gallen, Stadtcasino w Bazylei, Salle Paderewski w Lozannie, Yehudi Menuhin Forum w Bern, KKL Luzern, Mozarteum w Salzburgu, Gewandhaus w Lipsku, Liederhalle w Stuttgarcie, Meistersingershalle w Norymberdze i in.).
To nie tylko koncert – to wciągająca opowieść, spotkanie z muzyką i jej tajemnicami, artystą i jego myślą, klasyką i współczesnością.
Koncert inny niż wszystkie
W świecie, w którym coraz częściej chodzi o szybkość i powierzchowność, Niemczuk proponuje głębokie, intymne spotkanie z muzyką, która nie tylko porusza, ale i przemienia. Program koncertu to cztery sonaty, które są jak cztery opowieści – każda z innego świata, każda z innym charakterem, każda niezwykle wymagająca dla wykonawcy i porywająca dla słuchacza.
W programie:
Wolfgang Amadeusz Mozart – Sonata A-dur KV 331 z finałowym Marszem Tureckim
Ludwig van Beethoven – Sonata cis-moll op. 27 nr 2 („Księżycowa”)
Fryderyk Chopin – Sonata b-moll op. 35 („Marsz żałobny”)
Fryderyk Chopin – Sonata h-moll op. 58
To utwory, które znają niemal wszyscy – ale usłyszeć je w wykonaniu Grzegorza Niemczuka to zupełnie inna jakość. Artysta nie tylko wydobywa z nich głębię i subtelności często pomijane w standardowych interpretacjach, ale również wprowadza słuchacza w ich kontekst historyczny, emocjonalny i biograficzny. Dzięki krótkim opowieściom między utworami, publiczność ma szansę zrozumieć co, jak i dlaczego zostało napisane – a także, co to wszystko mówi o nas, dziś.
Sonata jako forma, emocja, opowieść
Każda z wybranych sonat niesie inny ładunek emocjonalny. Chopinowska Sonata b-moll z Marszem Żałobnym to muzyczny dramat o przemijaniu, cierpieniu i godności. Sonata h-moll – jedno z najbardziej wymagających dzieł polskiego kompozytora – to emocjonalna podróż pełna kontrastów i pasji. „Księżycowa” sonata Beethovena, pełna kontemplacji i wewnętrznego napięcia. Z kolei Mozartowska Sonata A-dur, z jej słynnym „Marszem Tureckim”, to z pozoru lekka, ale genialnie skonstruowana forma, która z wdziękiem i humorem ukazuje mistrzostwo klasycyzmu.
Wszystkie te dzieła w rękach Niemczuka ożywają na nowo – nie jako muzealne eksponaty, ale jako żywa, pełna emocji sztuka, zdolna poruszyć współczesnego człowieka.
Grzegorz Niemczuk – pianista o niezwykłej charyzmie.
Wybitny pianista, który podczas koncertów wychodzi poza utrwalony schemat. Bierze mikrofon w rękę i tłumaczy publiczności wykonywane utwory w taki sposób, jakby robił to sam kompozytor.
Koncerty Grzegorza Niemczuka to fenomen w kręgu muzyki klasycznej. Zyskują coraz większą popularność nie tylko w Polsce ale i na całym świecie (Grzegorz Niemczuk, jako poliglota, prowadzi swoje koncerty w językach: polskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim, norweskim, portugalskim, czeskim, włoskim oraz francuskim).
Publiczność, oprócz słuchania pięknej muzyki na poziomie podświadomości, zaczyna głębiej i dokładniej rozumieć prezentowane utwory, rozpoznawać poszczególne tematy oraz ich wewnętrzną treść. Zdarza się, że pianista wskazuje ważne momenty dzieł w trakcie ich wykonywania, co pomaga publiczności nie zgubić się w często skomplikowanych strukturach muzycznych.
Grzegorz Niemczuk nie podaje suchych faktów biograficznych, tylko dzieli się swoją ogromną wiedzą i pianistycznym doświadczeniem podczas opracowywania programu, podając różne ciekawostki, nierzadko dostępne wyłącznie dla muzyków, a czasem nawet przez nich niezauważane. Używając prostego języka trafia do każdego słuchacza, bez względu na wiek, słuch muzyczny czy merytoryczne przygotowanie.
Jego koncerty są wspaniałą przygodą - każdy z nich ma tytuł i własną narrację. Kolejność utworów jest bardzo przemyślana i tworzy spójną, tematyczną całość.
Koncerty Grzegorza Niemczuka otwierają publiczności drzwi do magicznego świata muzyki, gdzie dźwięki stają się zrozumiałe dla wszystkich i potrafią poruszyć, rozbawić, natchnąć i zainspirować każdego słuchacza.
Poziom pianistyczny Niemczuka został doceniony przez wielu wybitnych artystów i krytyków (znakomite recenzje w Japonii, USA, Niemczech, Norwegii, Polsce, Ameryce Południowej i wielu innych krajach), prestiżowe i opiniotwórcze sale koncertowe, w których występuje i jest wyczekiwany co roku (wiedeński Konzerthaus, praska Rudolfinum, Tonhalle w Zurychu, Gewandhaus w Lipsku, Stadtcasino w Bazylei, Tokio Bunka Kaikan), oraz na wielu konkursach pianistycznych (w tym na Ogólnopolskim Konkursie Chopinowskim w Warszawie w 2010 roku - pierwsza nagroda oraz w Carnegie Hall w Nowym Jorku w 2013 roku - Grand Prix).
W 2022 roku u Grzegorza Niemczuka zdiagnozowano nieuleczalną chorobę - stwardnienie rozsiane (multiple sclerosis). Po rozpoczęciu zaawansowanego leczenia pianista zintensyfikował swoją karierę i rozpoczął m.in. trasy koncertowe po Polsce (w której prawie nie występował aż do 2024 roku), stając się dla wielu przykładem niezłomności, siły w przezwyciężaniu choroby i pozytywnego nastawienia.
Grzegorz Niemczuk ma ogromną liczbę wiernych słuchaczy, powracających na każdy koncert, a nawet przebywających setki, tysiące kilometrów, bo posłuchać go na żywo.
Po każdym koncercie, często trwającym ponad 2 godziny, znajduje czas i siłę aby spotkać się z fanami, porozmawiać, podpisać płyty lub programy i wymienić się pozytywną energią.
Strona internetowa artysty – www.niemczuk.com
Fryderyk Chopin w towarzystwie dwóch wielkich Klasyków – Mozarta i Beethovena i aż cztery Sonaty fortepianowe – to najnowsza propozycja Grzegorza Niemczuka w kontynuacji swojego projektu prezentacji muzyki klasycznej pt. „muzyka i słowo”.
Są koncerty, które pozostają w pamięci na długo. Są też takie, które zmieniają nasze spojrzenie na muzykę – i siebie samych. Takim wydarzeniem będzie z pewnością recital fortepianowy Grzegorza Niemczuka pod tytułem „Słynne Sonaty Fortepianowe – muzyka i słowo”, który zabrzmi w większości Filharmonii w Polsce oraz w najbardziej prestiżowych salach koncertowych Europy (Rudolfinum w Pradze, Konzerthaus w Wiedniu, Tonhalle w Zurychu, Tonhalle w St. Gallen, Stadtcasino w Bazylei, Salle Paderewski w Lozannie, Yehudi Menuhin Forum w Bern, KKL Luzern, Mozarteum w Salzburgu, Gewandhaus w Lipsku, Liederhalle w Stuttgarcie, Meistersingershalle w Norymberdze i in.).
To nie tylko koncert – to wciągająca opowieść, spotkanie z muzyką i jej tajemnicami, artystą i jego myślą, klasyką i współczesnością.
Koncert inny niż wszystkie
W świecie, w którym coraz częściej chodzi o szybkość i powierzchowność, Niemczuk proponuje głębokie, intymne spotkanie z muzyką, która nie tylko porusza, ale i przemienia. Program koncertu to cztery sonaty, które są jak cztery opowieści – każda z innego świata, każda z innym charakterem, każda niezwykle wymagająca dla wykonawcy i porywająca dla słuchacza.
W programie:
Wolfgang Amadeusz Mozart – Sonata A-dur KV 331 z finałowym Marszem Tureckim
Ludwig van Beethoven – Sonata cis-moll op. 27 nr 2 („Księżycowa”)
Fryderyk Chopin – Sonata b-moll op. 35 („Marsz żałobny”)
Fryderyk Chopin – Sonata h-moll op. 58
To utwory, które znają niemal wszyscy – ale usłyszeć je w wykonaniu Grzegorza Niemczuka to zupełnie inna jakość. Artysta nie tylko wydobywa z nich głębię i subtelności często pomijane w standardowych interpretacjach, ale również wprowadza słuchacza w ich kontekst historyczny, emocjonalny i biograficzny. Dzięki krótkim opowieściom między utworami, publiczność ma szansę zrozumieć co, jak i dlaczego zostało napisane – a także, co to wszystko mówi o nas, dziś.
Sonata jako forma, emocja, opowieść
Każda z wybranych sonat niesie inny ładunek emocjonalny. Chopinowska Sonata b-moll z Marszem Żałobnym to muzyczny dramat o przemijaniu, cierpieniu i godności. Sonata h-moll – jedno z najbardziej wymagających dzieł polskiego kompozytora – to emocjonalna podróż pełna kontrastów i pasji. „Księżycowa” sonata Beethovena, pełna kontemplacji i wewnętrznego napięcia. Z kolei Mozartowska Sonata A-dur, z jej słynnym „Marszem Tureckim”, to z pozoru lekka, ale genialnie skonstruowana forma, która z wdziękiem i humorem ukazuje mistrzostwo klasycyzmu.
Wszystkie te dzieła w rękach Niemczuka ożywają na nowo – nie jako muzealne eksponaty, ale jako żywa, pełna emocji sztuka, zdolna poruszyć współczesnego człowieka.
Grzegorz Niemczuk – pianista o niezwykłej charyzmie.
Wybitny pianista, który podczas koncertów wychodzi poza utrwalony schemat. Bierze mikrofon w rękę i tłumaczy publiczności wykonywane utwory w taki sposób, jakby robił to sam kompozytor.
Koncerty Grzegorza Niemczuka to fenomen w kręgu muzyki klasycznej. Zyskują coraz większą popularność nie tylko w Polsce ale i na całym świecie (Grzegorz Niemczuk, jako poliglota, prowadzi swoje koncerty w językach: polskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim, norweskim, portugalskim, czeskim, włoskim oraz francuskim).
Publiczność, oprócz słuchania pięknej muzyki na poziomie podświadomości, zaczyna głębiej i dokładniej rozumieć prezentowane utwory, rozpoznawać poszczególne tematy oraz ich wewnętrzną treść. Zdarza się, że pianista wskazuje ważne momenty dzieł w trakcie ich wykonywania, co pomaga publiczności nie zgubić się w często skomplikowanych strukturach muzycznych.
Grzegorz Niemczuk nie podaje suchych faktów biograficznych, tylko dzieli się swoją ogromną wiedzą i pianistycznym doświadczeniem podczas opracowywania programu, podając różne ciekawostki, nierzadko dostępne wyłącznie dla muzyków, a czasem nawet przez nich niezauważane. Używając prostego języka trafia do każdego słuchacza, bez względu na wiek, słuch muzyczny czy merytoryczne przygotowanie.
Jego koncerty są wspaniałą przygodą - każdy z nich ma tytuł i własną narrację. Kolejność utworów jest bardzo przemyślana i tworzy spójną, tematyczną całość.
Koncerty Grzegorza Niemczuka otwierają publiczności drzwi do magicznego świata muzyki, gdzie dźwięki stają się zrozumiałe dla wszystkich i potrafią poruszyć, rozbawić, natchnąć i zainspirować każdego słuchacza.
Poziom pianistyczny Niemczuka został doceniony przez wielu wybitnych artystów i krytyków (znakomite recenzje w Japonii, USA, Niemczech, Norwegii, Polsce, Ameryce Południowej i wielu innych krajach), prestiżowe i opiniotwórcze sale koncertowe, w których występuje i jest wyczekiwany co roku (wiedeński Konzerthaus, praska Rudolfinum, Tonhalle w Zurychu, Gewandhaus w Lipsku, Stadtcasino w Bazylei, Tokio Bunka Kaikan), oraz na wielu konkursach pianistycznych (w tym na Ogólnopolskim Konkursie Chopinowskim w Warszawie w 2010 roku - pierwsza nagroda oraz w Carnegie Hall w Nowym Jorku w 2013 roku - Grand Prix).
W 2022 roku u Grzegorza Niemczuka zdiagnozowano nieuleczalną chorobę - stwardnienie rozsiane (multiple sclerosis). Po rozpoczęciu zaawansowanego leczenia pianista zintensyfikował swoją karierę i rozpoczął m.in. trasy koncertowe po Polsce (w której prawie nie występował aż do 2024 roku), stając się dla wielu przykładem niezłomności, siły w przezwyciężaniu choroby i pozytywnego nastawienia.
Grzegorz Niemczuk ma ogromną liczbę wiernych słuchaczy, powracających na każdy koncert, a nawet przebywających setki, tysiące kilometrów, bo posłuchać go na żywo.
Po każdym koncercie, często trwającym ponad 2 godziny, znajduje czas i siłę aby spotkać się z fanami, porozmawiać, podpisać płyty lub programy i wymienić się pozytywną energią.
Strona internetowa artysty – www.niemczuk.com
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

